0

Panaszkezelés, vitarendezés

1) A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti

a) a fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,
b) a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,
c) a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját,
d) a hiba bejelentésének időpontját,
e) a hiba leírását,
f) szavatossági igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá
g) az (5) bekezdés szerinti eset kivételével a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

(2) Ha a vállalkozás szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni.
(3) A jegyzőkönyv tájékoztatást tartalmaz arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
(4) A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
(5) Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról ? az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is ? öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
(6) A vállalkozás a fogyasztó szavatossági igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
(7) A szavatossági igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.
(8) A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
(9) Kijavításra vagy ? a (5) bekezdése szerinti esetben ? a szavatossági igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében kell átvenni, amelyen fel kell tüntetni
a) a fogyasztó nevét és címét,
b) a dolog azonosításához szükséges adatokat,
c) a dolog átvételének időpontját, továbbá
d) azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított dolgot átveheti.
(10) Az (1) bekezdésben előírtak a szavatossági igényről felvett jegyzőkönyvben is teljesíthetők.

A panaszkezelés részletes szabályait a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény tartalmazza.
https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99700155.TV

Keressen meg minket a termékkel/termékekkel vagy a szolgáltatói tevékenységünkkel kapcsolatosan felmerült panaszával az alábbi elérhetőségeken:

Levelezési cím: Penta Elektrik Kft. 6500 Baja, Keleti krt. 28.
Telefonszám: +36 79 325 676
E-mail: web@penta-elektrik .hu

A Fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő személyesen:

Ügyfélszolgálati iroda helye: 6500 Baja, Keleti krt. 28.
Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: H-P: 8:00-17:00
Telefon: +36 79 325 676
E-mail: web@penta-elektrik .hu

Ügyfélszolgálatunk a szóbeli panaszt soron kívül intézi. Vállalkozó a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, melyet soron kívül elküld panaszos részére.

Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 5 napon belül érdemben megválaszolja.

A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról írásban tájékoztatja a Fogyasztót.

 

Hova küldje vissza a terméket/termékeket a szavatosság igényeinek érvényesítése céljából:

Penta Elektrik Kft. „WEB Elállás” 6500 Baja, Keleti krt. 28.

Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz kivizsgálása nem lehetséges, akkor az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát a Fogyasztónak átadja vagy megküldi Fogyasztó részére.

 

Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben az Eladó és a Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Fogyasztó számára:

– Bejegyzés a vásárlók könyvébe: A vásárlók könyve az Eladó ügyfélszolgálatán elérhető. Az ide írott bejegyzésekre az Eladó 15 napon belül írásban válaszol.
– Panasztétel a Járási Hivatalok fogyasztóvédelmi egységeinél: Amennyiben a Fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes Járási hivatal fogyasztóvédelmi egységénél. Ilyennek minősülhet, ha a szolgáltató, kereskedő nem ad választ a fogyasztó panaszára, megtéveszti a fogyasztót, vagy egyéb jogsértést követ el.
– Békéltető testület: A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a Fogyasztó eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél, mely eljárás során Vállalkozásunknak együttműködési kötelezettsége van.

Vállalkozó székhelye szerint illetékes békéltető testület:

Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő
Békéltető Testület
6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Levelezési cím: 6001 Kecskemét Pf.228
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Ügyfélszolgálati idő: H-SZ: 9:00-12:00 / CS: 13:00-15:00 / P: nincs

Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna
6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
E-mail: horvath.zsuzsanna@bacsbekeltetes.hu
Tel.: 76/501-525, 76/501-532
Fax:76/501-538
Fogadónapja: minden hónap első hétfőjén: 9-12 óra

Elnökhelyettes: Karádi János
6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Tel.: 76/501-525, 76/501-532
Fax:76/501-538
Fogadónapja: minden hónap második hétfőjén: 9-12 óra

Békéltető testületi munkatársak:
Egyedné Berente Mária
Várnagy Zoltánné
Tel.: 76/501-525, 76/501-532, 70/7028-403, fax: 76/501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

A Békéltető Testületek országos listája és bővebb információ azokról itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

 

Online vitarendezési platform

Az online vitarendezési platform egy olyan honlap, amelyen keresztül a Fogyasztóknak lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat egy kérelem kitöltésével a bírósági eljárást elkerülve rendezzék.
A Felek közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Online vitarendezési platform link >>> ITT

A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel.

 

Bírósági eljárás

Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári peres eljárás keretében.

 

Kosár tartalma
Vásároljon még 29 999 Ft értékben az ingyenes házhozszállításhoz
Vásároljon még 29 999 Ft értékben az ingyenes házhozszállításhoz
Tovább a kosárhoz